Rocío Calvo Martín (Publicaciones)

2017

Congresos

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Lourdes Moreno. (2017). Improving Interaction in Inclusive Mobile Collaborative Learning Tools: Synchronous Chat Applications. DRT4all 2017. 2017, Septiembre. URL del artículo

    Organizado por Fundación ONCE

2014

Revistas

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Lourdes Moreno. (2014). Accessibility barriers for users of screen readers in the Moodle learning content management system DOI: 10.1007/s10209-013-0314-3. Universal Access in the Information Society (JCR: Impact Factor (2014): 0.475; Area: COMPUTER SCIENCE, CYBERNETICS, Q4). 13, Issue 3, (3), 315-327. 2014, Agosto. URL del artículo

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Lourdes Moreno. (2014). User-Centered Requirement Engineering for Accessible Chats in m-Learning. Journal of Universal Computer Science (JCR Science Impact Factor (2014):0.466; Area: COMPUTER SCIENCE, SOFTWARE ENGINEERING, Q4). 20, (6). 2014, Julio. URL del artículo

  • Ana M. Iglesias Maqueda, Lourdes Moreno, Paloma Martínez Fernández, Rocío Calvo Martín. (2014). Evaluating the accessibility of three open-source learning content management systems: a comparative study. Computer Applications in Engineering Education (JCR: Impact Factor (2014): 0.296; Q4). Vol 22, (Issue 2), pages 320–328. DOI: 10.1. 2014, Junio. URL del artículo

Congresos

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Lourdes Moreno. (2014). Overlapping Chat's Accessibility Requirements between students with and without disabilities due to the mobile limitations. Mobile Learning 2014 International Conference. Madrid, Spain 28 February, 2. 2014, Marzo. URL del artículo

2013

Congresos

  • Alberto Arbiol, Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda. (2013). Chat's accessibility in mobile learning environments. Accessible E-Learning. W3C Accessibility Initiative. Online Symposium, 16. 2013, Diciembre.

  • Rocío Calvo Martín, Alberto Arbiol, Ana M. Iglesias Maqueda. (2013). Are all Chats suitable for learning purposes? A study of the required characteristics. 5th International Conference on Software Development and Technologies for Enhancing Accessibility and Fighting Info-exclusion, DSAI 2013. Vigo, España. 2013, Noviembre. URL del artículo

  • Rocío Calvo Martín. (2013). An Accessible Chat Prototype for Screen Reader Users in Mobile Devices. 15th International Conference on Human-Computer Interaction. Madrid, Spain, 18-19. 2013, Noviembre. URL del artículo

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Lourdes Moreno. (2013). Chats for all: A user survey to improve chats' interaction. XIV Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador. Celebrado en el Marco del CEDI 2013. Madrid, Spain 17,20. 2013, Septiembre. URL del artículo

    Accésit a la mejor contribución Premio Jesús Lorés

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Beatriz Iglesias, Almudena Gil. (2013). Accessibility evaluation of Chats and Forums in e-learning environments. FECS'13: The 9th International Conference on Frontiers in Education: Computer Science and Computer Engineering. Las Vegas, USA. 2013, Julio.

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Lourdes Moreno. (2013). An Accessible Chat Prototype for Screen Reader Users in Mobile Devices. 15th International Conference on Human-Computer Interaction. Las Vegas, Estados Unidos. 2013, Julio. URL del artículo

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Beatriz Iglesias, Almudena Gil. (2013). Are Chats and Forums accessible in e-learning systems? A heuristic evaluation comparing four Learning Content Management Systems. ITiCSE 2013 - ACM SIGCSE Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. Canterbury, UK. 2013, Julio. 978-1-4503-20. 342-342. URL del artículo

  • Rocío Calvo Martín. (2013). Accessible Chats for Computer Supported Collaborative Learning Environments in Mobile Devices (Doctoral Consortium). Seventh IEEE International Conference on Research Challenges in Information Science. París, Francia. 2013, Mayo. URL del artículo

2012

Revistas

  • Rocío Calvo Martín, Lourdes Moreno, Ana M. Iglesias Maqueda. (2012). Requirements elicitation for designing an accessible chat. REICIS. Revista Española de Innovación, Calidad e Ingeniería del Software. 8, (1), 7-21. 2012, Abril. URL del artículo

Congresos

  • Rocío Calvo Martín, Lourdes Moreno, Ana M. Iglesias Maqueda. (2012). Requirements elicitation to design an accessible chat as a synchronous tool in m-learning environments. III Congreso Iberoamericano sobre Calidad y Accesibilidad de la Formación Virtual (CAFVIR 2012). Alcalá de Henares, España. 2012, Abril. URL del artículo

2011

Capítulo de libro

  • Lourdes Moreno, Ana M. Iglesias Maqueda, Rocío Calvo Martín, Sandra Delgado, Luis Zaragoza. (2011). Disability Standards and Guidelines for Learning Management Systems: Evaluating Accessibility. Higher Education Institutions and Learning Management Systems: Adoption and Standardization. (199-218). IGI Global. 2011, Agosto. 9781609608842. URL del artículo

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Lourdes Moreno. (2011). Is Moodle Accessible for Visually Impaired People?. Web Information Systems and Technologies - 7th International Conference, WEBIST 2011 (Revised Selected Papers). 101 (207-220). 2011, Mayo. 978-3-642-280. URL del artículo

Congresos

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Lourdes Moreno. (2011). Accessibility Evaluation of Moodle Centred in Visual Impairments. In Proceedings of the 7th International Conference on Web Information Systems and Technologies (WEBIST 2011). Noordwijkerhout, Netherlands. 2011, Mayo. 978-989-8425-. 221-230. URL del artículo

  • Rocío Calvo Martín, Ana M. Iglesias Maqueda, Lourdes Moreno. (2011). A theoretical accessible approach for colaborative learning in mobile devices. International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2011). Noordwijkerhout, Netherlands. 2011, Mayo. 978-989-8425-. 375-382. URL del artículo